Уз подршку Министарства просвете науке и технолошког развоја, Школска управа Краљево, град Краљево и Природно-математички факултет Универзитета у Крагујевцу реализовали су наставак мини истраживачког семинара Научни контакт или Игром до науке за ученике VII и VIII разреда основне школе у образовно-истраживачком центру „Добре воде“ на Гочу, у просторијама Дечјег одмаралишта Гоч у периоду 15-17.03.2019. године. У оквиру семинара ученици су похађали две секције из Биологије и Хемије:
- Од молекула до екосиSTEMa, и
- Све ми боје лепо стоје.
Обе секције су имале за циљ промоцију интердисциплинарности, односно STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) образовања. Наведени концепт учења је сагласан Пројектној настави, која је имплементирана у редован васпитно-образовни систем.
На семинару су учествовали ученици из школских управа Београд, Зајечар, Зрењанин, Јагодина, Крагујевац, Краљево, Нови Сад, Крушевац и Пожаревац.
За семинар је одабрано 35 ученика за биологију и 30 ученика за хемију.
На свечаном отварању, министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић је истакао да Србија у области образовања, према процени Европскe комисијe, бележи одличан напредак будући да је реализовано 95 одсто свега што је планирано стратегијом образовања, у односу на 26 одсто пре две године.
У наредне две године широм Србије биће основани истраживачки центри попут „Петнице“ и „Тршића“ како би се што више деце приближило науци. Уз центар за геонауку у Белој Цркви, у плану су центри за обновљиве изворе енергије у Ваљеву, роботику у Трстенику, еколошке науке у Београду, и на Гочу за природне науке – рекао је министар Шарчевић.
Руководилац Школске управе Краљево, Бојана Маринковић, је изјавила „Настављамо реализацију сјајне идеје која је подржана и од стране Министарства просвете, и од стране Града Краљева.
Промоцијом СТЕМ образовања анимирали смо и привукли велики број ученика из читаве Србије, са жељом да им пружимо прилику да чују најбоље предаваче из области природних наука и да их подржимо на путу стицања квалитетног функционалног знања.
После области математике и физике, сада настављамо са биологијом и хемијом. Са нама су најталентованији ученици са територије девет школских управа. Међу њима се сигурно налазе будући научници, истраживачи и покретачи развоја.“
[…] Извор текста: Сајт Школске управе Краљево […]